Βιογραφικό Σημείωμα

ΝΙΚΟΣ ΚΟΡΝΗΛΙΟΣ-ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Γεννήθηκε στην Αθήνα και έζησε στο Παρίσι για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα..

Σπουδές Θεάτρου ( DEA στο Πανεπιστήμιο PARIS VIII ), Μουσικής ( MAITRISE στο Πανεπιστήμιο Σορβόννη-PARIS I) και Αρχιτεκτονικής ( DPLG ).
Διπλωματική εργασία στην Αρχιτεκτονική με τίτλο “ΧΩΡΟΣ, ΚΙΝΗΣΗ, ΗΧΟΙ”. Μέλη της επιτροπής κρίσης: Γιάννης Ξενάκης, Eric Rohmer, Jean Baudrillard, Pierre Joly.

Δούλεψε με τον ANTOINE VITEZ (υποκριτική και διδασκαλία ηθοποιών) και με τον ΓΙΑΝΝΗ ΞΕΝΑΚΗ (σύνθεση).
Παρακολούθησε τα σεμινάρια κινηματογράφου του ERIC ROHMER στο Ινστιτούτο Τέχνης (Ι.Α.Α).

Σε όλη τη διάρκεια των σπουδών του ήταν υπότροφος του ελληνικού Υπουργείου Πολιτισμού και στη συνέχεια του γαλλικού Υπουργείου Πολιτισμού.

ΘΕΑΤΡΟ

Το 1980-83 ήταν υπεύθυνος του εργαστηρίου αρχαίου δράματος του Θεάτρου του IVRY (διεύθυνση ANTOINE VITEZ).

To 1983-86 ίδρυσε και διηύθυνε το Θέατρο AQUEDUC, στο ARCUEIL.

Το 1989 επέστρεψε στην Ελλάδα και μετά από πρόσκληση του ΤΑΣΟΥ ΛΙΓΝΑΔΗ δίδαξε υποκριτική στη Δραματική Σχολή του ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ.
Στη συνέχεια και μέχρι σήμερα διδάσκει υποκριτική και κινηματογράφο στην Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης ΕΜΠΡΟΣ καθώς και στο ΘΕΑΤΡΟ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ.

Το 1994 ίδρυσε το ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟΥ, ένα χώρο έρευνας για τις σχέσεις μεταξύ των τεχνών: θεάτρου-χορού-μουσικής-κινηματογράφου.

Σκηνοθεσίες

Σκηνοθέτησε, στο THEATRE NATIONAL DE CHAILLOT, την ΕΒΔΟΜΗ ΠΥΛΗ (1985), δίπτυχο από την «Θηβαϊδα» του Ρακίνα και τους «Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου. Περιοδεία στην Αλσατία.

Έγραψε και σκηνοθέτησε για το Φεστιβάλ της AVIGNON, την ΜΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ (1983), έργο μουσικού θεάτρου αφιερωμένο στον Μπέκετ.

Σκηνοθέτησε, στο THEATRE NATIONAL DE CHAILLOT, τη ΝΥΧΤΑ ΤΩΝ ΙΚΕΤΙΔΩΝ (1982), από τις “Ικέτιδες” του Αισχύλου και του Ευριπίδη.

Aνέβασε την ΗΧΟΠΟΛΗ (1980), «θέαμα μέσα στην πόλη», με τους ερμηνευτές (ηθοποιούς, μουσικούς, χορωδούς) διασκορπισμένους στα κτίρια, σε σύμπραξη με την πόλη του IVRY.

Σκηνοθέτησε, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Παρισιού, το έργο ΨΕΥΔΩΝΥΜΟΙ (1979), του Dominique Grandmont (παγκόσμια πρώτη).

Στην Ελλάδα σκηνοθέτησε:

ΟΠΩΣ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ (1999), του Σαίξπηρ, στην Πειραματική Σκηνή του ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

ΟΔΟΣ ΜΑΜΠΟΤ (2003), από τον «Οδυσσέα» του Τζαίημς Τζόυς (παγκόσμια πρώτη), με την υποστήριξη του James Joyce Centre του Δουβλίνου. Με το ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟΥ στο Θέατρο ΡΟΕΣ.

Ο ΧΟΝTΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΛΙΓΝΟΣ ΠΑΝΕ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ (2007), του Πολ Όστερ (πρώτη παρουσίαση στην Ελλάδα), με το ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟΥ στο Θέατρο ΣΦΕΝΔΟΝΗ.

XAM KΑΙ ΚΛΟΒ (2008), από το «Τέλος του Παιχνιδιού» του Σάμουελ Μπέκετ,
στο Βοοze Cooperativa.

ΤΑ ΠΙΚΡΑ ΔΑΚΡΥΑ ΤΗΣ ΠΕΤΡΑ ΦΟΝ ΚΑΝΤ (2009), του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, στο Θέατρο ΧΩΡΑ.

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Το 1982 γύρισε τη μουσική ταινία TROIS MOUVEMENTS, διάρκειας 30’ , ανάθεση του γαλλικού Υπουργείου Πολιτισμού ( Centre de Recherches et d’ Essais Cinematographiques). Η ταινία προβλήθηκε στο Κέντρο Πομπιντού – Βeaubourg, στα πλαίσια του φεστιβάλ «CINEMA D’ ART».

To 1986 ίδρυσε μαζί με άλλους γάλλους κινηματογραφιστές την εταιρία LES TROIS LUMIERES PRODUCTIONS και στράφηκε στην δημιουργία ταινιών μυθοπλασίας.

Το 1990-91 γύρισε την ταινία μεγάλου μήκους ΙΣΗΜΕΡΙΑ (τέσσερα βραβεία στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, επίσημη ελληνική συμμετοχή στο φεστιβάλ της La Beaule). Συμπαραγωγή Ελλάδας-Γαλλίας-Ιταλίας με τη συμμετοχή του EURIMAGES. Παίζουν: Βασίλης Διαμαντόπουλος, Andre Wilms, Βίκυ Βολιώτη, Αντιγόνη Αμανίτου, Νικήτας Τσακίρογλου, Vanni Corbelini.

Το 1996-97 γύρισε την ταινία μεγάλου μήκους ΤΟ ΑΘΩΟ ΣΩΜΑ (τρία κρατικά βραβεία, επίσημη ελληνική συμμετοχή στο διεθνές φεστιβάλ της Καλκούτας και στην εβδομάδα ελληνικού κινηματογράφου του Στρασβούργου). Παίζουν: Ακύλας Καραζήσης, Άρτο Απαρτιάν, Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Ιρις Χατζηαντωνίου, Τίτος Βανδής.

Το 2001-02 γύρισε την ταινία μεγάλου μήκους Ο ΚΟΣΜΟΣ ΞΑΝΑ (επίσημη ελληνική συμμετοχή: στο διεθνές φεστιβάλ του KARLOVY-VARY, στο φεστιβάλ μεσογειακού κινηματογράφου του MONPELLIER, στο διεθνές φεστιβάλ TIBURON-CALIFORNIA, στην εβδομάδα ελληνικού κινηματογράφου του Στρασβούργου, στο φεστιβάλ ελληνικού κινηματογράφου του CHICAGO ). Ελληνογαλλική συμπαραγωγή με την συμμετοχή του EURIMAGES.

Το 2004 γύρισε το ψηφιακό video-dance ΤΟ ΜΑΤΙ ΤΟΥ ΖΩΟΥ, με ομάδα χορευτών, μουσικών και εικαστικών.

Το 2006-2008 γυρίζει και μοντάρει παράλληλα τη ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ, μια «πολυφωνική» ψηφιακή ταινία μεγάλου μήκους (Ειδικό Βραβείο της Eπιτροπής στο Φεστιβαλ Θεσσαλονίκης).

Το 2009 – 2010 γυρίζει την ταινία μεγάλου μήκους ΤΡΙΤΗ. Συμμετοχή στο φεστιβάλ Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου του Σικάγο και στα διεθνή φεστιβάλ Mar del Plata (Αργεντινή), Chennai-Madras (Ινδία),  και Θεσσαλονίκης.

Το 2012 γυρίζει την ταινία 11 ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΜΟΥ. Συμμετοχή στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, στο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, Φεστιβάλ Μεσογειακού Κινηματογράφου του Montpellier, Φεστιβάλ Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου του Lecce, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Sao Paulo, Φεστιβάλ Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Βαρκελώνης, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Yerevan, Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Καλκούτας, Φόρουμ Ελληνικού Κινηματογράφου του Μονάχου.

To 2014 γυρίζει την ταινία ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΑ με τη συμμετοχή 60 γυναικών ηθοποιών και προσωπικοτήτων.

ΜΟΥΣΙΚΗ

Έγραψε έργα για ορχηστρικά σύνολα που παίχτηκαν σε πολλά ευρωπαϊκά φεστιβάλ (Στρασβούργο, Άμστερνταμ, Ρώμη, Βρυξέλλες, Λονδίνο, Μίντελμπουργκ, Ορλεάνη, Γκρατς…).

Συνεργάστηκε με πολλούς οργανισμούς σύγχρονης μουσικής όπως: ΙRCAM (διεύθυνση Pierre Boulez), UPIC (Γιάννης Ξενάκης), ATELIER LYRIQUE DU RHIN (Pierre Barrat), ATEM (Γιώργος Απέργης), ARC (Maurice Fleuret).

Δίδαξε σε σεμινάριο για τη «φωνή στο μουσικό θέατρο», προσκεκλημένος από την FONDATION ROYAUMONT.
Προσκεκλημένος της VILLA MEDICIS, στη Ρώμη.
Τα έργα του έχουν εκδοθεί από τις μουσικές εκδόσεις SALABERT.

Kυριότερα έργα:
ΛΕΥΚΕΣ, για ορχήστρα εγχόρδων, πρώτη εκτέλεση με την Ορχήστρα των Καννών (διεύθυνση Michel Decoust) και στη συνέχεια στο Παρίσι ( διεύθυνση Yves Prin) και στο Κέντρο Πομπιντού (διεύθυνση Αλέξανδρος Μυράτ).
STEHEN, για πιάνο και ορχηστρικό σύνολο, πρώτη εκτέλεση στη Ρώμη από το σύνολο L’ITINERAIRE (διεύθυνση Denis Cohen ) και στη συνέχεια στο Λονδίνο και στην Ορλεάνη.
ΠΡΟΣ, για τρίο εγχόρδων, πρώτη εκτέλεση στο IRCAM του Pierre Boulez και στη συνέχεια, από το TRIO A CORDES DE PARIS, στο Μέγαρο Ραδιοφωνίας.
AVANT D’ ETRE, για ορχηστρικό σύνολο, πρώτη εκτέλεση από το σύνολο 2E2M (διεύθυνση Paul Mefano).
PULSARS, για χάλκινα πνευστά, μουσική για την ΗΧΟΠΟΛΗ ( SONORVILLE ).

Έγραψε επίσης μουσική για τις θεατρικές παραστάσεις που σκηνοθέτησε και για όλες τις ταινίες του.